ogłoszenie o wszczęciu postępowania nr PN-21/17 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Adrianna Zalewska   
poniedziałek, 03 lipca 2017 13:13

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NR PN-21/17

Zachodniopomorskie Centrum Onkologii, ul. Strzałowska 22, 71-730 Szczecin ogłasza przetarg nieograniczony o wartości zamówienia mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 prawa zamówień publicznych na:

KOMPLEKSOWE UTRZYMANIE CZYSTOŚCI WRAZ Z USŁUGAMI W ZAKRESIE POMOCY PRZY PACJENTACH I TRANSPORTU WEWNĘTRZNEGO.

I.    Informacje ogólne.
1. ZAMAWIAJĄCY nie dopuszcza składania ofert częściowych.
2. ZAMAWIAJĄCY nie przewiduje w ogłoszeniu o zamówieniu udzielenia zamówień podobnych, o których mowa w art. 67 ust. 1, pkt 7 ustawy. 
3. ZAMAWIAJĄCY nie dopuszcza możliwości lub wymogu składania ofert wariantowych.
4. Nie przewiduje się udzielania zaliczek.
5. ZAMAWIAJĄCY nie wymaga wpłaty wadium w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

II.    Podstawy do wykluczenia WYKONAWCY z postępowania.
ZAMAWIAJĄCY wyklucza z postępowania WYKONAWCÓW, którzy:
- podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 - 23 ustawy; w stosunku do których otwarto likwidację, a w zatwierdzonym przez sąd układzie  w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację ich majątku lub sąd zarządził likwidację ich majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. poz. 978, z późn. zm.) lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U.
z 2015 r. poz. 233 z późn.zm.).

III.    Opis warunków udziału w postępowaniu oraz wykaz oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia.
1. Oferta powinna być napisana czytelnie, w języku polskim. Oferowane ceny winny być wyrażone w złotych polskich.
2. Oferta powinna być podpisana przez osobę (osoby) upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu WYKONAWCY.
3. Wszystkie strony oferty a także miejsca, w których WYKONAWCA naniósł zmiany winny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę.
4. Zawarte w ofercie kopie dokumentów muszą posiadać poświadczenie zgodności z oryginałem. Poświadczenia takiego może dokonać pełnomocny przedstawiciel WYKONAWCY.
5. Każda strona oferty winna być ponumerowana.
6. Oferta na etapie jej składania powinna zawierać:
6.1.    Ofertę cenową w formie wypełnionego, lub wykonanego przez WYKONAWCĘ formularza ofertowego zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do SIWZ.
Uwaga: edytowalną wersję formularza ofertowego wraz z załącznikiem ZAMAWIAJĄCY umieścił na stronie internetowej.
6.2.    Upoważnienie lub pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, dla osoby reprezentującej WYKONAWCĘ (o ile uprawnienie to nie wynika z treści właściwego rejestru albo z centralnej ewidencji
i informacji o działalności gospodarczej).
6.3.    W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i spełnienia warunków udziału WYKONAWCA przedstawia:
6.3.1.    Oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do formularza ofertowego, aktualne na dzień składania ofert.
6.4.    Jeżeli WYKONAWCA ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa oświadczenie jak w pkt. 6.3.1.
7.    WYKONAWCA, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez ZAMAWIAJĄCEGO na stronie internetowej informacji, dotyczącej firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty, przekazuje ZAMAWIAJĄCEMU oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r.
o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017r. poz. 229). Wraz ze złożeniem oświadczenia, WYKONAWCA może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
8.    WYKONAWCA, którego oferta została najwyżej oceniona przed udzieleniem zamówienia, w terminie 5 dni od dnia wezwania przez ZAMAWIAJĄCEGO, przekazuje ZAMAWIAJĄCEMU następujące oświadczenia i dokumenty:
8.1.    W celu potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez ZAMAWIAJĄCEGO, ZAMAWIAJĄCY żąda przedłożenia:
8.1.1.    Wykazu środków dezynfekcyjnych oraz wykazu środków myjąco – czyszczących przewidzianych do stosowania przy realizacji usługi.
8.2.    W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez WYKONAWCĘ w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej realizację zamówienia, ZAMAWIAJĄCY żąda przedłożenia:
8.2.1.  Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których WYKONAWCA posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową WYKONAWCY, wystawionej
nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł.
8.3. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez WYKONAWCĘ zdolności technicznej i zawodowej niezbędnej do wykonania zamówienia ZAMAWIAJĄCY żąda przedłożenia:
8.3.1.    Wykazu wykonanych usług podobnych do objętej przedmiotem zamówienia, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały lub są wykonywane oraz załączenia dowodów potwierdzających, że zostały one wykonane należycie. Tymi dowodami są referencje  lub inne dokumenty przez podmiot na rzecz, którego były lub są wykonywane. W przypadku usług nadal wykonywanych dokumenty te muszą być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Za zadania odpowiadające, swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia ZAMAWIAJĄCY uznaje zamówienie, którego przedmiotem było świadczenie przez okres, co najmniej 12 miesięcy usług kompleksowego bieżącego utrzymania czystości w szpitalu o liczbie łóżek objętej zamówieniem na utrzymanie czystości nie mniejszej niż 50.
ZAMAWIAJĄCY wymaga ujęcia w wykazie co najmniej dwóch zadań realizowanych na rzecz dwóch różnych zamawiających.
9.    ZAMAWIAJĄCY żąda wskazania przez WYKONAWCĘ w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez WYKONAWCĘ firm podwykonawców.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu w zakresie wymaganym od WYKONAWCÓW zostanie dokonana wg formuły ”spełnia – nie spełnia” w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach zawartych
w ofercie i przedłożonych na wezwanie ZAMAWIAJĄCEGO. ZAMAWIAJĄCY niniejszym dokonuje wyboru tzw. procedury odwróconej, o której mowa w art. 24aa ustawy, toteż  oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, ZAMAWIAJĄCY dokona w odniesieniu do WYKONAWCY, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, po wcześniejszej ocenie wszystkich  ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 ustawy) oraz kryteriów oceny ofert opisanych w specyfikacji.
10. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane jest pełnomocnictwo dla podmiotu reprezentującego w postępowaniu WYKONAWCÓW wchodzących w skład konsorcjum. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania konsorcjum w tym do dokonywania wszelkich czynności w toku postępowania, w szczególności do korespondencji z ZAMAWIAJĄCYM, składania odbierania wszelkich oświadczeń, w tym oświadczeń woli, wszelkich dokumentów w toku postępowania. Ponadto oświadczenia, o których mowa w pkt 6.3.1, wymagane są od każdego z podmiotów. Pozostałe dokumenty mogą być złożone wspólnie.
11. WYKONAWCA, który wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt 8.2. i 8.3, polega na zasobach innych podmiotów (potencjał podmiotu trzeciego) na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi przedkłada:
11.1. W celu udowodnienia ZAMAWIAJĄCEMU, iż będzie dysponował zasobami innych podmiotów w trakcie realizacji zamówienia żąda dokumentów, określających:
- zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia,
- zakres dostępnych zasobów innego podmiotu,

- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu,
-  zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
-  czy podmiot, na zdolnościach którego WYKONAWCA polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługi.
11.2.    W celu wykazania, że nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia ZAMAWIAJĄCY żąda przedłożenia oświadczenia wymienionego w pkt. 6.3.1.
11.3.    WYKONAWCA odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia swoich zasobów w zakresie sytuacji finansowej i ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez ZAMAWIAJĄCEGO wskutek nieudostępnienia zasobów przez ten podmiot.
12. W przypadku braku lub niekompletność czy wadliwość jakiegokolwiek z wymienionych wyżej oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw ZAMAWIAJĄCY wzywa do złożenia, uzupełnienia lub poprawienia względnie do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, pod rygorem wykluczenia WYKONAWCY z postępowania. 
13. Każdy WYKONAWCA przedłoży tylko jedną ofertę. WYKONAWCA, który przedłoży więcej niż jedną ofertę zostanie wykluczony z postępowania.
14. WYKONAWCA może wprowadzić zmiany, lub wycofać złożoną ofertę pod warunkiem otrzymania, przez ZAMAWIAJĄCEGO, pisemnego powiadomienia o zmianach lub wycofaniu oferty przed upływem terminu składania ofert. Wycofanie lub zmiana oferty po upływie terminu składania ofert są niedopuszczalne.
15. Jeżeli okaże się niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania, ZAMAWIAJĄCY może na każdym etapie postępowania wezwać WYKONAWCÓW do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

IV.    Kryterium oceny ofert.
Kryterium oceny ofert ustalono w sposób następujący:
1. Cena -  60%.
2. Nadzór nad pracownikami - 20%.
3. Termin usunięcia awarii mechanicznego sprzętu sprzątającego  lub dostarczenia sprzętu zamiennego (równoważnego) - 20%.

V.    Informacje końcowe.
1. Termin składania ofert: 11.07.2017 roku do godz. 09:00.
2. Adres, na jaki oferty powinny być wysłane: Zachodniopomorskie Centrum Onkologii, ul. Strzałowska 22, 71-730 Szczecin, budynek administracyjny, I piętro, pokój 1.04 – sekretariat.
3. Adres strony, na której zostanie udostępniona specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.onkologia.szczecin.pl
4. WYKONAWCA jest związany złożoną ofertą przez okres trzydziestu dni, począwszy od upływu terminu składania ofert.
5. Termin wykonania zamówienia: od dnia 1.09.2017 roku do dnia 31.08.2018 roku.
6. Ogłoszenie o zamówieniu nr PN-21/17 zostało umieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych  w dniu 3.07.2017 roku pod numerem: 543531-N-2017.